سفارش ساخت سايت
سفارش ساخت سايت اين روزها اهميت زيادي دارد و رقابت نيز افزايش يافته است. بسياري از طراحان سايت و شركت ها تلاش مي كنند تا بهترين سايت ها را طراحي كنند و در اختيار مشتريان قرار دهند. در اين ميان بايد توجه كنيد كه چه سايتي استفاده كنيد و بايد در سايت خود از چه چيزهايي استفاده كنيد تا جذاب شود. پس با ما همراه باشيد.
سفارش ساخت سايت
در اين مقاله تصميم داريم به نكاتي اشاره كنيم كه بايد هنگام سفارش ساخت سايت به طراح سايت خود ارائه دهيد و همچنين درباره نحوه سفارش دادن و طراحي سايت نيز صحبت خواهيم كرد.
[caption id="attachment_1784" align="aligncenter" width="412"] سفارش ساخت سايت[/caption]
نحوه سفارش ساخت سايت خوب: راهنماي گام به گام
به طراح وب سايت نياز داريد؟ اولين چيزي كه بايد بدانيد اين است كه سفارش ساخت سايت خوب دشوار است. اما به چند مرحله مهم براي راحتي كار شما اشاره مي كنيم:
مرحله 1: تعيين كنيد كه چرا به سفارش ساخت سايت نياز داريد
اگر مي دانيد چرا در حال سفارش ساخت سايت هستيد ، در نظر بگيريد كه نيمي از راه اندازي موفق اين منبع را طي كرده ايد. درك هدف از وجود وب سايت ، به مشتري و توسعه دهنده اجازه مي دهد تا برنامه ها را به راحتي طراحي كنند. در غير اينصورت ، هنگام سفارش ساخت سايت ممكن است دچار سردرگمي شويد.
مرحله 2: عملكرد وب سايت خود را تعيين كنيد
اين يك مرحله بسيار ساده است. يك ورق كاغذ برداريد و هر چيزي را كه نياز داريد ، بنويسيد. قلم قرمز برداريد و سوالات مربوط به وظايف را تنظيم كنيد.
ممكن است چنين سوالاتي براي شما پيش آيد:
- براي اطلاع رساني به مخاطبان با استفاده از يك وب سايت ، به چه چيزهايي نياز داريد؟
- براي جذب مشتريان جديد به چه ويژگي هايي نياز است؟
- يك وب سايت براي ارتقاي كيفيت خدمات به مشتريان بايد چه كار كند؟
اولين بار خودتان به اين سوالات پاسخ دهيد. بعداً با مدير يا توسعه دهندگان آژانس صحبت كنيد. عملكردهاي لازم براي اطلاع رساني به مشتريان را بنويسيد:
- يك وب سايت بايد صفحاتي مانند "درباره شركت" ، "ليست محصولات" ، "اطلاعات تماس ، زمان كاركرد ، شرايط تحويل و پرداخت" و غيره را داشته باشد.
- يك وب سايت بايد داراي يك وبلاگ يا بخشي به عنوان "نشريات مفيد" باشد.
- بايد پيام "توييتر" يا "فيس بوك" نمايش داده شود كه به سرعت تغييرات برنامه هاي كاري ، ورود محصولات جديد و تبليغات را گزارش مي دهد.
- در پاورقي بايد شرايط همكاري منتشر شود.
- در جايي برجسته ، بايد مجوزها ، گواهينامه ها ، جوايز ، ليستي از مشتريان و پيوندهايي به شبكه هاي اجتماعي را قرار دهيد.
مرحله 3: تعيين كنيد كه وب سايت بايد چگونه به نظر برسد
اين يكي از سخت ترين مراحل است. علت؟ هر كس برداشت مختلفي از طراحي كامل ، خوب ، بد و غيره دارد. اگر خودتان يك طرحي را دوست داريد ، ممكن است مشتريان شما آن را دوست نداشته باشند. با اين حال ، شما در حال سفارش ساخت سايت براي عموم هستيد ، نه براي خودتان ، بنابراين علايق آنها را در اولويت قرار دهيد.
نحوه انتخاب ظاهر هنگام سفارش ساخت سايت
اين يكي از ساده ترين مراحل كار براي شما است ، اما يكي از سخت ترين مراحل براي توسعه دهندگان است. شما فقط بايد ايده خود را در مورد طراحي مورد نظر خود با متخصصان در ميان بگذاريد. نمايندگان آژانس بايد ايده هاي شما را به واقعيت تبديل كنند و سپس به درخواست هايي مانند بازي با فونت ها و غيره پاسخ دهند.
- از توسعه دهندگان بخواهيد از خوانايي محتوا اطمينان حاصل كنند.
- قبل از درخواست بازي با فونت ها ، اين سوال را مطالعه كنيد. اين به شما كمك مي كند تا نتيجه را آگاهانه از توسعه دهندگان بخواهيد.
- نرخ بارگذاري بالقوه صفحات فرود را ارزيابي كنيد. به ياد داشته باشيد كه به عنوان يك صفحه فرود لازم است همه صفحات وب سايت كه براي مخاطب مهم است را در نظر بگيريد. مي توانيد در اين زمينه مقاله هاي مختلفي مطالعه كنيد.
- چند سوال در مورد كارايي سايت از توسعه دهنده بپرسيد. اگر هيچ تجربه اي در زمينه توسعه منابع نداريد ، بايد به حرفه اي بودن و تجربه طراح اعتماد كنيد. در آينده ، شما مي توانيد قابليت و كارايي را به تنهايي ارزيابي كرده و همچنين با استفاده از آزمون ها (تست A/B)مي توانيد كارايي سايت را افزايش دهيد.
مرحله 4: CMS (سيستم مديريت محتوا) را انتخاب كنيد
در اين مرحله ، شما بايد دو مشكل را حل كنيد. ابتدا تعيين كنيد كه از CMS استفاده مي كنيد يا سفارش ساخت سايت HTML براي شما بهتر است. در مرحله دوم ، اگر تصميم داريد يك وب سايت با CMS بسازيد ، تعيين كنيد كه كدام سيستم مديريت محتوا در مورد شما بهتر است استفاده شود.
مرحله 5: درباره ويژگيهاي سايت توافق كنيد
به طور خلاصه ، وب سايت شما بايد پاسخگوي نيازهاي مخاطبان و الزامات فني موتورهاي جستجو باشد. در اينجا ليستي از ويژگي ها و مشخصات كه بايد با توسعه دهندگان توافق كنيد ، آورده شده است:
- نمايش صحيح در مرورگرهاي محبوب ؛
- سازگاري براي دستگاه هاي تلفن همراه ؛
- نقشه سايت و فايل txt به درستي پيكربندي شده است.
- سرعت قابل قبول بارگذاري وب سايت ؛
- بدون صفحات تكراري از توسعه دهندگان بخواهيد آدرس اينترنتي را ارائه دهند ، صفحه را از برچسب ها ، دسته ها و بايگاني ها ببندند.
- قابليت بهينه سازي متا داده هاي يك صفحه ؛
- قابليت درج كدهاي خدمات شخص ثالث ، به عنوان مثال ، خدمات تجزيه و تحليل ؛
- اعتبار كد را بررسي كنيد ؛
- قابليت بهينه سازي محتواي گرافيكي: تغيير اندازه عكس ها ، اضافه كردن عنوان ، عنوان و ويژگي
- در دسترس بودن توابع كاربر پسند: نظرات ، دكمه هاي اجتماعي ، سيستم رتبه بندي ، فرم هاي جستجو و بازخورد ، جهت يابي آسان.
- اگر در بازار بين المللي كار مي كنيد ، به يك وب سايت چند زبانه نياز داريد.
- امنيت منابع: حفاظت از دسترسي غير مجاز ، ايجاد نسخه پشتيبان ، مسدود كردن نظرات هرزنامه.
مرحله ششم: تعيين كنيد كه كجا وب سايت سفارش دهيد
تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه سفارش ساخت سايت را به يك آژانس يا يك فريلنسر بسپاريد. به دنبال يك دستور العمل جهاني براي يافتن پيمانكار نباشيد. كار با آژانس ها و متخصصان خصوصي مزايا و معايبي دارد.
چرا سفارش ساخت سايت را به نمايندگي معتبر بسپاريم؟
در اينجا دلايل اصلي ذكر شده است:
- آژانس ها معمولاً خدمات جامعي ارائه مي دهند. لازم نيست به مديريت سايت ، بهينه سازي فني ، بازاريابي اينترنتي فكر كنيد.
- شما قرارداد را امضا مي كنيد و هزينه خدمات آژانس را به طور رسمي پرداخت مي كنيد.
- شما با مدير ارتباط خواهيد داشت ، نه مستقيماً با برنامه نويس وب ، كه به شما كمك مي كند به يك زبان صحبت كنيد.
- از نظر تئوري ، همكاري با شركت ها ، شما را از هدر رفتن مهلت ها و غيره ناشي از كار با فريلنسرها جلوگيري مي كند. به عنوان مثال ، اگر يك فريلنسر شما بيمار شود ، كار روي پروژه شما متوقف مي شود تا او بهبود يابد.
مرحله 7: آيا مي توانيد به تنهايي يك وب سايت بسازيد
خودتان مي توانيد يك وب سايت ايجاد كنيد. علاوه بر اين ، با در نظر گرفتن انتخاب نام دامنه و تأييد پرداخت براي هاست ، بيش از يك ساعت براي راه اندازي منبع صرف نمي كنيد. اما براي ايجاد وب سايتي كه نيازهاي مخاطبان را برآورده كند ، بايد زمان بسيار بيشتري را صرف كنيد.
اگر تصميم داريد خودتان وب سايتي براي خودتان طراحي كنيد ، حتما موارد زير را در نظر بگيريد:
- شما نياز به يك وبلاگ شخصي داريد ؛
- شما يك وب سايت بسيار ساده با چند صفحه ثابت ، يك وبلاگ و اطلاعات تماس مي خواهيد. مخاطبان شما يك منبع الگو را مي بخشند.
- شما بايد به اندازه كافي مطالعه كنيد تا بتوانيد بخش هاي مختلف سايت خود را طراحي كنيد.
- با اين كار در هزينه هاي خود صرفه جويي مي كنيد.
مرحله 8: تعيين كنيد كه چه كسي پروژه را تبليغ مي كند
شما مي توانيد بازاريابي اينترنتي را خودتان انجام دهيد يا اين كار را به متخصصان واگذار كنيد. قبل از تصميم گيري ، به آنچه بايد در چارچوب بازاريابي اينترنتي يكپارچه انجام شود توجه كنيد:
- حفظ سايت: نظارت بر ارتباط نسخه "موتورهاي وب سايت" ، پاسخگويي به الزامات فني جديد موتورهاي جستجو ، عيب يابي سريع ، پرداخت صورت حساب ها به موقع به ارائه دهنده ميزباني و انجام كارهاي معمول ديگر ؛
- اثربخشي بازاريابي وب سايت را ارزيابي كنيد. تجزيه و تحليل وب و گزارش معاملات به شما كمك مي كند.
- ايجاد و انتشار مرتب محتوا ؛
- در SMM به ارسال خبرنامه ايميل مشغول باشيد.
- درگير بازاريابي جستجو و بازاريابي محتوا باشيد ؛
- جذب كاربران با انواع مختلف تبليغات ؛
مرحله 9: تعيين كنيد هزينه مورد نياز سايت شما
قيمت نهايي در سفارش ساخت سايت به ويژگي هاي آن بستگي دارد: عملكرد ، طراحي ، حجم محتوا و غيره. هزينه تقريبي سفارش ساخت سايت را پس از موافقت با ويژگي هاي آن با توسعه دهنده مي فهميد. مبلغ نهايي را در حين انجام كار مشاهده خواهيد كرد. فراموش نكنيد كه بايد دائماً در توسعه منابع و بازاريابي اينترنتي سرمايه گذاري كنيد.
براي سفارش ساخت سايت به چه چيزي نياز داريد؟
با طوفان فكري شروع كنيد: مشخص كنيد سايت شما چه وظايفي را انجام خواهد داد. اين به شما كمك مي كند تا عملكرد لازم را توصيف كنيد. سپس همه چيز مانند ساعت كار مي كند: شما طراحي كامل را از نظر خود توصيف مي كنيد ، CMS را انتخاب مي كنيد ، مشخصات فني لازم را تعيين مي كنيد. پس از آن ، خواهيد فهميد كه آيا خودتان يك سايت ايجاد كنيد يا بهتر است به متخصصان مراجعه كنيد.
[caption id="attachment_1785" align="aligncenter" width="441"] براي سفارش ساخت سايت به چه چيزي نياز داريد؟[/caption]
10 كاري كه بايد قبل از استخدام يك طراح براي سفارش ساخت سايت انجام دهيد
كسب و كار شما در حال راه اندازي است ، شما بازاريابي سنتي مانند كارت ويزيت و بروشور را انجام داده ايد و اكنون بايد آخرين كار خود را نيز انجام دهيد يعني سفارش ساخت سايت .
پرس و جو كن
به جاي آن جستجوي تصادفي در Google ، وقت آن رسيده است كه از شبكه حرفه اي خود براي يافتن طراح وب استفاده كنيد. در حالت ايده آل ، شما كسي را مي خواهيد كه به شدت از شخصي كه مي شناسيد توصيه مي شود.
ميليون ها طراح وب در سراسر جهان وجود دارد كه مي توانند به شما در ايجاد وب سايت كمك كنند ، اما اگر از آن دسته افرادي هستيد كه مي خواهيد به جاي اسكايپ به صورت حضوري سايت خودر ا سفارش دهيد ، بايد از اطرافيان خود براي معرفي بهترين طراح سايت كمك بگيريد.
اهداف و اولويت هاي وب سايت خود را بشناسيد
قبل از اينكه به طور كلي با طراح وب مشاركت كنيد ، از خود بپرسيد: آيا سايت شما محصولات و/يا خدمات مي فروشد يا فقط براي ارائه اطلاعات وجود دارد؟ يك طراح وب مي تواند به شما در پاسخ به سوالاتي مانند اين سوال كمك كند ، اما به احتمال زياد آنها مكالمه اي را از شما دريافت مي كنند.
در عوض ، وب سايت هايي را كه دوست داريد و وب سايت هايي كه مي توانند به طور بالقوه نشان دهنده نام تجاري شما باشند را به صورت آنلاين جستجو كنيد. اين نيز زماني است كه شما شروع به تهيه طرح كلي آنچه مي خواهيد وب سايت شما انجام دهد ، مي كنيم ، اما بعداً به آن مي پردازيم. در حال حاضر ، دريابيد كه چرا مي خواهيد در ابتدا يك وب سايت يك نقطه شروع براي پروژه شما ايجاد كند.
ايجاد يك ليست طراحي
آيا براي سفارش ساخت سايت به طراحي از صفر احتياج داريد يا از قبل سايتي داريد كه نياز به بروز رساني دارد؟ هر دو كاملاً دو گفتگوي متفاوت هستند: يكي بر ايجاد و اجراي چشم انداز متمركز است و ديگري بر بهبود ديدگاه موجود تمركز دارد.
اگر از قبل سايتي نداريد ، بر اساس تحقيقات خود فهرستي تهيه كنيد كه شامل تعداد صفحات ، سرصفحه ها ، دكمه ها ، منوها يا هر عنصر بصري ديگري است كه قصد داريد در وب سايت خود قرار دهيد. همچنين هرگونه رسانه هاي اجتماعي يا نمادهاي مورد نياز خود را براي تبليغ آنلاين در سايت خود قرار دهيد.
بودجه
سفارش ساخت سايت ، بسيار شبيه به ساختن خانه است: هميشه هزينه آن بيش از آن است كه پيش بيني مي كنيد. اجازه ندهيد اين شما را بترساند ؛ فقط آماده باشيد! قبل از صحبت با طراحان بالقوه ، تحقيقات خود را انجام دهيد و دريابيد كه ميزان هزينه طراحي سايت در شهر شما چقدر است.
بهترين منبع براي يافتن اين اطلاعات اين است كه از ساير صاحبان مشاغل محلي در منطقه كه براي ايجاد وب سايت خود استخدام كرده اند ، بپرسيد. اگر متوجه شديد كه عاشق وب سايت خاصي هستيد كه محلي نيست ، با صاحب آن تماس بگيريد و بپرسيد كه آيا آنها مايل نيستند اطلاعات تماس طراح خود را به اشتراك بگذارند. آنها از تعريف و تمجيد شما قدرداني خواهند كرد و به احتمال زياد اين اطلاعات را به اشتراك خواهند گذاشت.
به هر صفحه يك هدف بدهيد
مي خواهيد وب سايت شما چند صفحه داشته باشد؟ هدف هر صفحه چيست؟ چند كلمه در هر صفحه وجود داشته باشد؟ اينها تنها تعدادي از سوالاتي هستند كه بايد قبل از سفارش ساخت سايت بپرسيد كه به احتمال زياد ساعت شما را براي پاسخگويي به اين سوالات هزينه مي كند. باز هم ، بهترين رويكرد اين است كه وب سايت هايي را در صنعت مورد علاقه خود بيابيد و سعي كنيد از ساختار آنها تقليد كنيد (نه كپي) تا چيزي مشابه ايجاد كنيد.
اگر نمي دانيد به چند صفحه نياز داريد ، با اين پنج صفحه كه مشتريان شما انتظار ديدن آنها را دارند شروع كنيد:
- صفحه اصلي
- درباره ما
- سوالات متداول
- جزئيات محصول يا خدمات
- مخاطبان
وب سايت شما يك كانال بازاريابي موثر براي تجارت شما خواهد بود ، به اين معني كه اگر ساختار موجود براي پشتيباني از آن وجود داشته باشد ، مي توانيد آن را به روز نگه داريد.
ايجاد يك فرآيند خلاق هنگام سفارش ساخت سايت
به احتمال زياد شما در حال ايجاد و مديريت بازاريابي خود با استفاده از ابزارهايي مانند Google Docs يا Dropbox براي مديريت فايل ها هستيد. از آنجا كه همكاري آسان آنلاين هنگام كار با طراح وب كليدي است ، يك پوشه آنلاين ايجاد كنيد تا ايده ها را جمع آوري كرده و اطلاعات كليدي را كه براي پروژه شما نياز دارند ذخيره كنيد.
ايجاد يك برنامه راه اندازي
وقتي وب سايت فرضي شما آماده شد ، برنامه شما چيست؟
قبل از شروع سفارش ساخت سايت خود ، بايد در نظر بگيريد كه چگونه پس از اتمام ، از آن به نفع خود استفاده كنيد. برخي از مالكان با راه اندازي وب سايت خود رويدادي را ترتيب مي دهند تا در مورد نام تجاري خود سروصدا ايجاد كنند.
ديگران بهترين مشتريان خود را براي ارائه توصيفات در سايت جديد خود از طريق محتواي كپي يا ويدئويي آماده مي كنند تا آنها و اين مشتريان چيزي براي گفتن و اشتراك گذاري در رسانه هاي اجتماعي داشته باشند.
هنگامي كه وب سايت شما براي مصرف عمومي آماده شد ، اين سه مورد را به خاطر بسپاريد:
- مطمئن شويد كه از نظر گرامري درست است
بررسي كنيد ، مجدداً بررسي كنيد و سپس دوباره آن را بررسي كنيد تا مطمئن شويد هيچ خطاي املايي يا نقطه گذاري وجود ندارد. هيچ راهي براي از دست دادن مشتري احتمالي بهتر از ايجاد اولين تصور ضعيف در اشتباه تايپي وجود ندارد.
- لينك هاي خود را آزمايش كنيد
آيا ايميلي مرتبط با سايت داريد؟ اطمينان حاصل كنيد كه دوستان و خانواده براي شما ايميل هايي از طريق سايت ارسال مي كنند. اگر مي توانيد محصولات را مستقيماً از وب سايت جديد خود سفارش دهيد ، چندين سفارش آزمايشي را اجرا كنيد تا بررسي كنيد سيستم شما به درستي كار مي كند.
- وب سايت خود را در يك دستگاه موبايل مشاهده كنيد
شما مي خواهيد بازديدكنندگان به راحتي از طريق دستگاه هاي تلفن همراه خود در تلفن حركت كنند. حتماً سايت خود را از چندين دستگاه مشاهده كنيد تا ظاهر آن را ببينيد و عملكرد سايت را آزمايش كنيد. پيوند وب سايت خود را براي دوستان خود ارسال كنيد و از آنها نظر خود را در مورد نحوه ظاهر شدن و عملكرد آنها بپرسيد.
6 اشتباه رايج هنگام سفارش ساخت سايت
[caption id="attachment_1786" align="aligncenter" width="440"] 6 اشتباه رايج هنگام سفارش ساخت سايت[/caption]
- پرداخت بسيار كم
شايد يكي از مسائلي كه همه درباره آن فكر مي كنند ، پول باشد. اينكه به جاي سفارش ساخت سايت در يك شركت ، بخواهند خودشان يك سايت را طراحي كنند. اين كار تا حدودي اشتباه است. فقط به خاطر هزينه نبايد از سفارش ساخت سايت فرار كنيد. به دنبال يك طراح خوب با قيمت منصافنه باشيد و كارهاي خود را به نحو احسن پيش ببريد.
- پرداخت بيش از حد
اين دقيقاً برعكس اشتباه شماره 1 است. اجازه دهيد با فاش كردن يك راز كوچك كثيف در مورد طراحي وب سايت شروع كنم. اكثر مردم فكر مي كنند ، اوه ، من قصد دارم سفارش ساخت سايت را به يك شركت حرفه اي بسپارم زيرا من يك وب سايت واقعي مي خواهم و آنچه اكثر مردم متوجه آن نيستند اين است كه همه وب سايت ها تقريبا به صورت مشابه ساخته شده اند.
- استخدام "طراح" به عنوان سازنده وب سايت شما
بنابراين ، منظور من از آن چيست؟ اين عجيب به نظر مي رسد. بنابراين ، وقتي مي گويم طراح ، منظور من شخصي است كه كاملاً هنرمند است يا شخصي كه عمدتا روي طراحي گرافيك تمركز مي كند. بسياري از "طراحان" فقط نگران زيبايي سايت هستند. به نظر مي رسد يا منحصر به فرد است يا از آخرين روندهاي طراحي وب سايت پيروي مي كند. اما در پايان روز وقتي به هدف اصلي وب سايت مي رسند ، واقعاً چيزي از آن متوجه نمي شوند.
- عدم دريافت CMS
بنابراين ، CMS چيست؟ CMS مخفف Content Management System است و در اصل يك نرم افزار براي مديريت و به روز رساني وب سايت شما است. Word Press و Square Space هر دو يك CMS هستند و يك ميليون CMS متفاوت در آن وجود دارد. نكته اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه همه CMS ها يكسان نيستند ، حتي در Word Press.
- عدم انجام كارهاي خود
برخي از موارد ساده را خودتان مي توانيد بررسي كنيد كه آيا نياز است در سايت شما باشد يا خير. بنابراين آنها را در Yelp ، Google Reviews و LinkedIn جستجو كنيد. ببينيد آيا مردم در مورد آنها چيزهاي خوبي مي گويند يا آيا كسي به خصوص چيز بدي مي گويد. مزايا و معايب آنها چيست.
- آنها آنچه را كه تبليغ مي كنند ، انجام نمي دهند
جمع بندي
هنگام سفارش ساخت سايت ، بهتر است نكات ذكر شده در اين مقاله را رعايت كنيد تا بتوانيد يك سايت جذاب و حرفه اي داشته باشيد.