اپليكيشن فروشگاهي
اپليكيشن فروشگاهي : در حال تسلط بر صنعت خرده فروشي هستند. گوشي هاي هوشمند و رايانه هاي لوحي در چند سال گذشته بازي را به طور كامل براي صنعت تجارت الكترونيك تغيير داده اند. در
نتيجه ، بسياري از خرده فروشان به سمت خريد تلفن همراه متمركز شده اند زيرا مصرف كنندگان به سرعت از خريد تلفن همراه استقبال مي كنند. اصلي ترين موضوع در اپليكيشن فروشگاهي اين نست
كه چگونه طراحي مي شود. بلكه اين است كه برنامه به نحو احسن اجرا شود.
اپليكيشن فروشگاهي چيست؟
[caption id="attachment_1373" align="alignright" width="300"] اپليكيشن فروشگاهي[/caption]
براي مشاغلي كه به دنبال رشد در اين عصر مدرن هستند ، يك اپليكيشن فروشگاهي براي موفقيت آنها بسيار ضروري است. در روزهاي اوليه اينترنت ، وب سايت تنها مورد نياز براي بازاريابي يك تجارت و
خدمات آن بود. امروزه تنها تكيه بر يك وب سايت كافي نيست. اپليكيشن فروشگاهي قابليت هاي بسيار بيشتري را در اختيار مشاغل قرار مي دهند و ابزار كاملي براي كمك به تكميل يك وب سايت هستند.
چرا به يك اپليكيشن فروشگاهي نياز داريد؟
آيا مصرف كننده مي تواند از طريق وب سايت خريد كند؟ البته كه آنها مي توانند از وب سايت ها به عنوان تنها وسيله درآمد خود اعتماد كنند. با اين حال ، انتظار كافي بودن يك وب سايت به تنهايي يك اشتباه
بزرگ در دنياي امروز است امروزه مصرف كنندگان به دنبال راحتي و توانايي خريد در هر كجا و هر زمان كه مي خواهند هستند. يك اپليكيشن فروشگاهي موبايل امروزه استانداردي است كه به الزامات تبديل
مي شود. كمك مي كند تا اين رويا براي بسياري محقق شود. براي شركت هايي كه به دنبال رشد و موفقيت هستند ، دلايل زيادي وجود دارد كه چرا يك اپليكيشن فروشگاهي در استراتژي هاي آنها ضروري
است.
مزاياي يك اپليكيشن فروشگاهي
استفاده از اپليكيشن فروشگاهي مزاياي بسيار زيادي دارد كه در زير به چند مورد از آنها اشاره مي كنيم:
- افزايش نرخ تبديل
نرخ تبديل در بازارهاي مختلف ، بسيار متفاوت است. با اين حال ، يك واقعيت ساده اين است كه در سراسر جهان ، نرخ تبديل تجارت الكترونيك در حال افزايش است. براي شركت ها ، اين خبر بسيار
خوبي است زيرا به معناي فروش و سود بيشتر است.
- چت بات هاي هوش مصنوعي
هوش مصنوعي (AI) شروع به نفوذ در هر كاري مي كند. چه از طريق بلندگوهاي هوشمند در خانه هاي ما و چه از طريق ربات ها هنگام خريد ، هوش مصنوعي در آنجا است و براي مدت طولاني با ما
خواهد بود. يكي از زمينه هايي كه هوش مصنوعي تأثير بسزايي در آن دارد ، تجربه مشتري است.
ربات هاي چت هوش مصنوعي به مشاغل كمك مي كنند تا خدمات سريعتر و پاسخگوتري به مصرف كنندگان ارائه دهند كه به طور قابل توجهي رضايت كلي آنها را بهبود مي بخشد. در حقيقت ، هنگام
مقايسه چت ، ايميل و پشتيباني تلفن ، چت بالاترين نرخ را 73٪ در مقايسه با 61٪ و 44٪ براي دو مورد ديگر دارد.
- زمان پاسخگويي به مشتري
چت بات ها نه تنها در خدمات رساني به مشتريان موثر هستند. بسياري از مشاغل از آنها براي راهنمايي مشتريان به محصولات و خدمات مختلف استفاده مي كنند كه به بهبود فروش و وفاداري كلي مشتري
كمك مي كند.
- تجارت سيار
فروش تجارت موبايل در حال رشد است و فقط سال به سال در حال رشد است. در سال 2019 فروش تجارت تلفن همراه در ايالات متحده 44.7 درصد از كل فعاليت هاي تجارت الكترونيك را به خود اختصاص داد.
در نيمه دوم سال جاري ، پيش بيني مي شود اين رقم نزديك به 54 درصد باشد.
بر اساس گزارش جهاني ، اين رشد چيزي حيرت انگيز نيست و پيش بيني مي شود تا پايان امسال نزديك به 73 درصد باشد. شركت هايي كه مي خواهند رشد كنند بايد علاوه بر اطمينان از داشتن وب
سايت بهينه شده براي تلفن همراه ، از برنامه هاي mCommerce نيز استقبال كنند. داده ها واضح هستند و نمي توان با آنها بحث كرد. يك وب سايت به تنهايي از قدرت يك اپليكيشن فروشگاهي بر
خوردار نيست.
- قيف تبديل تجارت الكترونيك
محبوبيت يك برنامه در وب سايت تلفن همراه را مي توان مستقيماً به ظاهر و احساس كلي آن نسبت داد. با دستگاه هاي كوچكتر ، وارد كردن اطلاعات روي صفحه كوچك مي تواند مشكل باشد و وب سايت
هاي تلفن همراه فقط امكان سفارشي سازي محدود را فراهم مي كنند. از طرف ديگر ، برنامه ها را مي توان تا حد زيادي سفارشي كرد و قابليت استفاده كلي آنها را به ميزان قابل توجهي بهبود بخشيد.
- گزينه هاي پرداخت انعطاف پذير
در حالي كه اعتبار و بدهي همچنان هزينه را پيش مي برد ، گزينه هاي پرداخت جايگزين مانند PayPal ، ارزهاي رمزنگاري شده و ساير موارد رايج تر مي شوند. با پذيرش گزينه هاي متعدد پرداخت ، مي
توانيد اطمينان حاصل كنيد كه صرف نظر از نحوه پرداخت مشتريان شما ، توانايي انجام اين كار را دارند. همچنين با استفاده از يك برنامه تجارت الكترونيك تلفن همراه ، ذخيره اطلاعات پرداخت براي مصرف
كنندگان ساده است و باعث صرفه جويي در وقت و تلاش و سهولت خريدهاي بعدي مي شود.
- جستجوي صوتي
زماني كه چيزي فقط در فيلم هاي علمي تخيلي ديده مي شد ، اكنون دستيارهاي صوتي مانند Siri ، Google و Alexa متداول هستند. جستجوي صوتي چه در بلندگوهاي هوشمند خانه و چه در تلفن
هاي هوشمند ما باشد ، كاربردهاي مختلفي دارد. يكي از زمينه هايي كه نقش عمده اي در آن بازي مي كند ، بازيابي اطلاعات است ، با اين حال ، از آن براي خريد نيز بسيار استفاده مي شود.
- شخصي سازي مشتري
ايجاد پروفايل براي مشتريان بر اساس ترجيحات و مكانها تأثير عميقي بر تجربه كلي آنها دارد. مشتريان از دريافت اطلاعات و تبليغات هدفمند بر اساس نيازها و نيازهاي آنها به جاي رويكرد عمومي "يك اندازه
براي همه" ، قدرداني مي كنند.
- D2C
مستقيم به مصرف كننده يا D2C روندي است كه محبوبيت آن در سراسر جهان رو به افزايش است. با كنار گذاشتن مرد وسط و استفاده از اپليكيشن فروشگاهي يا وب سايت ، شركت ها مي توانند مستقيماً
با مشتريان خود ارتباط برقرار كنند. اين مدل به صرفه جويي در هزينه هاي قابل توجه كمك مي كند و به افزايش چشمگير سود كسب و كار كمك مي كند.
مراحل طراحي اپليكيشن فروشگاهي
هنگام در نظر گرفتن مراحل مناسب براي توسعه اپليكيشن فروشگاهي خود ، برخي از مناطق كليدي وجود دارد كه بايد آنها را پوشش دهيد.
- اهداف اپليكيشن فروشگاهي را مشخص كنيد
حتي قبل از شروع فرآيند ساخت اپليكيشن فروشگاهي خود ، بايد بدانيد موفقيت چگونه خواهد بود. با درك نقطه پاياني و اندازه گيري هايي كه انجام خواهيد داد ، موقعيت بهتري براي هدايت فرايند توسعه
كلي خواهيد داشت. براي شروع مي خواهيد مبناي جريان فروش فعلي خود را بدست آوريد. در حال حاضر چقدر از طريق تلفن همراه و وب توليد مي كنيد؟ نرخ تبديل فعلي شما چقدر است و ميزان ركود
شما چقدر است؟
بسته به جايي كه مشتريان خود را از دست مي دهيد ، تلاش هاي خود را متفاوت متمركز مي كنيد. به عنوان مثال ، يك اپليكيشن فروشگاهي تلفن همراه مي تواند به بهبود روند پرداخت شما كمك كند و
به شما در افزايش تبديل ها كمك كند. با اين حال ، اگر علاقه بيشتري به حفظ مشتري داريد ، مي خواهيد به گزينه هاي وفاداري نگاه كنيد كه ويژگي هايي را كه مي خواهيد ايجاد و توسعه دهيد تغيير مي
دهد.
- براي چه كسي اپليكيشن فروشگاهي خود را ايجاد مي كنيد
سوال بعدي شما هنگام ايجاد يك اپليكيشن فروشگاهي تلفن همراه ، بازار هدف شما را در نظر مي گيرد. يك برنامه براي مصرف كننده B2B به احتمال زياد با برنامه اي كه مصرف كننده B2C را هدف قرار
مي دهد بسيار متفاوت است.
به جمعيت جمعيتي مخاطبان خود فكر كنيد ، علايق آنها چيست و حتي در صورت امكان از آنچه كه قبلاً استفاده مي كنند و دوست دارند مطلع شويد. بر اساس پاسخ به اين سوالات و سوالات مشابه ،
مي توانيد برنامه اي بسازيد كه به مشتريان شما كمك مي كند تا به خواسته هاي خود برسند.
- تحقيق در مورد رقابت
مانند ساير پيشنهادات تجاري ، آگاهي از رقابت و آنچه كه آنها ارائه مي دهند ، حس تجاري خوبي است. وقتي صحبت از توسعه برنامه تجارت الكترونيك مي شود ، اين حقيقت نيز كاربرد دارد. درك كنيد
كه رقباي شما چگونه خدمات خود را بازاريابي مي كنند و چه كساني نيز آنها را بازاريابي مي كنند. نحوه عملكرد و عملكرد برنامه هاي آنها را بياموزيد و سعي كنيد مشخص كنيد كدام ويژگي ها ارزش
شبيه سازي را دارند.
- ايجاد توابع زنده و ويژگي هاي برجسته
وقتي از خود مي پرسيد كه چگونه يك اپليكيشن فروشگاهي بسازيد ، بايد ويژگي هايي را كه قصد داريد به مصرف كنندگان خود ارائه دهيد ، در نظر بگيريد. براي شروع ، بايد عملكردهاي اصلي را در نظر
داشته باشيد تا كاربران بتوانند از برنامه استفاده كنند. اين عملكردهاي اصلي شامل ثبت نام و ثبت نام و همچنين يك سبد خريد ساده با گزينه هاي پرداخت قوي است.
از منظر ويژگي ها ، بار ديگر به اين فكر كنيد كه كاربران شما چه كساني هستند و چگونه از برنامه تجارت الكترونيك شما استفاده خواهند كرد. بر اساس مخاطبان خود ، ممكن است بخواهيد اشتراك
گذاري اجتماعي ، نظرات و ساير ويژگي هاي مشابه جامعه را در نظر بگيريد. متناوبا ، ممكن است بخواهيد ليست خواسته ها يا اعلان هاي فشار را به عنوان راهي براي ذخيره اطلاعات و دريافت هشدارها
ارائه دهيد.
- طراحي UX/UI
ظاهر كلي اپليكيشن موبايل فروشگاهي براي استفاده و محبوبيت آن بسيار مهم است. كاربران خود و نحوه استفاده آنها از برنامه را در نظر بگيريد. نحوه نگه داشتن كاربران توسط برنامه - به صورت عمودي يا
افقي - بر محل قرار گرفتن انگشت شست آنها تأثير مي گذارد ، بنابراين نگران كننده است. علاوه بر اين ، يافتن اطلاعات بايد تا آنجا كه ممكن است ساده باشد ، بنابراين نحوه قرارگيري منو و طرح كلي آن را
نيز در نظر بگيريد. با دسترسي به بسياري از اپليكيشن هاي فروشگاهي در دستگاه هاي تلفن همراه ، كيفيت تصوير بسيار مهم است. اگر كاربران شما نتوانند مورد را با وضوح مشاهده كنند ، بعيد است كه
تصميم خريد بگيرند.
- فناوري مناسب را انتخاب كنيد
هنگام ساخت يك اپليكيشن فروشگاهي تلفن همراه ، بودجه كلي خود را در نظر بگيريد. برنامه هاي پيشرفته وب يا PWA يك گزينه عالي براي سازمان هايي با بودجه محدود و تعداد زيادي ترافيك وب تلفن
همراه است. اين وب سايت هاي تلفن همراه نيازي به بارگيري ندارند اما فقط گزينه هاي سفارشي سازي محدودي را ارائه مي دهند.
در مقابل ، برنامه هاي بومي بايد از Apple App Store يا Google Play Store بارگيري شوند و به طور جداگانه براي برنامه هاي iOS و Android توسعه داده شوند. برنامه هاي بومي از نظر عملكرد و سفارشي
سازي بسيار بيشتر ارائه مي دهند و اغلب بسيار سريعتر از PWA ها هستند.
- MVP/POC بسازيد
هر زمان كه يك اپليكيشن فروشگاهي مي سازيد ، ابتدا مي خواهيد اثبات مفهوم (POC) يا حداقل محصول زنده (MVP) بسازيد. اين برنامه هاي نمونه هنوز بايد داراي ويژگي هاي زيادي باشند كه برنامه كامل
دارد ، اما آنها به شما ، توسعه دهندگان و كاربران فرصتي مي دهند تا عملكرد كلي برنامه را آزمايش كنند.
برخي از ويژگي هاي كليدي كه بايد در مرحله MVP وجود داشته باشد شامل مشخصات كاربر و مجوز براي اطمينان از يكپارچگي ثبت نام است. همچنين بايد مطمئن شويد كه سيستم پرداخت به همراه ليستي
از اقلام براي خريد وجود دارد. رديابي سفارش ، خدمات به مشتريان و ويژگي هاي بررسي محصول را نيز در نظر بگيريد تا تجربه را تا حد ممكن كامل كنيد.
- بازاريابي برنامه
بازاريابي برنامه بسيار مهم است زيرا مهم نيست كه برنامه شما چقدر خوب است اگر كسي نام آن را نشنيده يا قصد استفاده از آن را ندارد. هنگامي كه به بازاريابي فكر مي كنيد ، بازار هدف خود را در نظر
بگيريد و بر اساس نحوه دسترسي به آن كاربران برنامه اي بسازيد. در حالي كه يك كمپين تبليغاتي ميليون دلاري جذاب به نظر مي رسد ، تنها در صورتي كار مي كند كه به افرادي كه به محصول شما علاقه
مند هستند برسد.
چند نمونه اپليكيشن فروشگاهي
- Amazon
بازار آنلاين پيشرو در سراسر جهان ، تجربه خريد عالي را در اختيار كاربران خود قرار مي دهد. اين برنامه سبك تر و سريعتر است و به شما امكان مي دهد طيف وسيعي از محصولات را با پارامترهاي مختلف
تنها با چند كليك جستجو و فيلتر كنيد.
اين درگاه هاي پرداخت متعددي را براي پرداخت آسان ارائه مي دهد و شما در مورد وضعيت سفارش خود به روزرساني هاي لحظه اي را دريافت مي كنيد. با محلي سازي برنامه ، كاربران همچنين مي
توانند از پيشنهادات مشاغل محلي نزديك استفاده كنند.
- eBay
برنامه تلفن همراه eBay به كاربران سراسر جهان اين امكان را داده است تا هر زمان كه بخواهند پيشنهاد دهند. گزينه هاي جستجو براي افزايش تجربه خريد و فروش ساده مي شوند. ويژگي هاي برنامه
شامل اسكن باركد براي مقايسه قيمت ، جستجوي تكميل خودكار ، پرداخت مهمان ، پيوند حساب هاي Paypal با حساب eBay براي تراكنش هاي سريعتر و موارد ديگر است.
با هشدارهاي eBay ، اخبار مربوط به آخرين حراج ها را دريافت مي كنيد ، يا اينكه آيا حراج به زودي بسته مي شود ، يا اگر از مزاياي بيشتري برخوردار بوده ايد. eBay يكي از بهترين برنامه هاي تجارت
الكترونيك امروز است.
- Groupon
برنامه Groupon خدمات توصيه اي "معامله روز" را براي مشتريان خود ارائه مي دهد. كاربران مجبور مي شوند از انواع مختلفي از موارد مورد نياز خود (مانند غذا خوردن در رستوران يا خريد در يك فروشگاه
مد يا حتي يك استراحت گرمسيري) از پيشنهادات عالي استفاده كنند.
اين برنامه كدهاي تبليغاتي يا هشدارهاي پس انداز را براي معاملات نزديك محل كاربر ارسال مي كند تا بتوانند فوراً از آن استفاده كنند يا با خانواده يا دوستان خود - با استفاده از دستگاه تلفن همراه - به
اشتراك بگذارند.
- H&M
يكي از پيشروترين شركت هاي مد در جهان يك برنامه باور نكردني را براي كاربران اندرويد و iOS ارائه مي دهد. برنامه تجارت الكترونيك موبايل H&M به زيبايي با گرافيك صفحه نمايش بصري و منوي
محصول به سبك كتاب طراحي شده است.
كاربران به راحتي مي توانند موارد را با استفاده از اسكنر باركد اسكن كرده و در رسانه هاي اجتماعي يا دوستان به اشتراك بگذارند. اين برنامه همچنين به آنها اجازه مي دهد تا هشدارهاي فروش به
موقع را دريافت كرده يا فروشگاههاي فيزيكي نزديك محل خود را جستجو كنند.
- Trivago
يك سايت جستجوي آنلاين هتل كه نام ، قيمت ، در دسترس بودن ، تصاوير و بررسي هتل ها را در يك مكان خاص نمايش مي دهد. هنگامي كه كاربران انتخاب خود را انجام مي دهند ، براي تكميل
رزرو به پورتال هتل هدايت مي شوند. اين برنامه علاوه بر جستجوي هتل ، نقشه هاي تعاملي نيز ارائه مي دهد و محل اقامت را در نزديكي مكان فعلي كاربر نمايش مي دهد.
- Walmart
برنامه تلفن همراه Walmart يك تجربه خريد غني را به راحتي از خانه در اختيار كاربران قرار مي دهد. اين نه تنها آنها را قادر مي سازد تا محصولات را از walmart.com جستجو و خريداري كنند ، بلكه
به آنها دسترسي به موجودي فروشگاه هاي محلي را نيز مي دهد. اين چيزي است كه آن را در ميان بهترين برنامه هاي تجارت الكترونيك قرار مي دهد.
اين ويژگي ها شامل ليست هاي خريد هوشمند با كدهاي كوپن سازنده ، اسكن كد QR ، محاسبه قيمت در زمان واقعي و همچنين قابليت افزودن اقلام به سبد خريد از طريق صحبت ، تايپ يا اسكن
باركد است.
- Wish
Wish يك سايت خريد محبوب براي خريد لباس ، لوازم جانبي ، لوازم الكترونيكي و وسايل با تخفيف شديد است. اين برنامه براي هر دو سيستم عامل iOS و Android در دسترس است كه تجربه خريد
آنلاين را ساده و افزايش مي دهد. مصرف كنندگان به راحتي مي توانند با فروشندگان بين المللي ارتباط برقرار كرده و محصولات خود را به دوستان خود به اشتراك بگذارند يا پيشنهاد دهند.
جذب كاربران براي اپليكيشن فروشگاهي
جذب كاربران تا حد زيادي به توزيع پلتفرم بستگي دارد. توزيع به طور معمول در Apple App Store يا Google Play Store انجام مي شود ، همچنين فروشگاه هاي برنامه هاي ديگر مانند Amazon نيز موجود
است. براي اپليكيشن فروشگاهي ، بازاريابان معمولاً بر جذب كاربران از طريق تبليغات فيس بوك و كمپين هاي برنامه Google تمركز مي كنند ، زيرا آنها كانالهاي بسيار موثري براي دستيابي به نصب
برنامه ها هستند.
براي بسياري از تبليغ كنندگان ، فيس بوك بالاترين حجم و كيفيت ترافيك تبليغاتي را از طريق كمپين هاي نصب اپليكيشن فروشگاهي ارائه مي دهد. استفاده كامل از پتانسيل پلتفرم فيس بوك نياز به
آزمايش خلاقانه و مهمتر از همه ، سازگاري مداوم با تغييرات در استراتژي ها و الگوريتم هاي تبليغاتي فيس بوك دارد.
برنامه ريزي كمپين تبليغاتي اپليكيشن فروشگاهي
[caption id="attachment_1374" align="alignright" width="300"] برنامه ريزي كمپين تبليغاتي[/caption]
كمپين هاي تبليغاتي اپليكيشن فروشگاهي تقريباً مانند هر كمپين تبليغاتي ديگر عمل مي كنند ، با چند تفاوت اصلي.
مخاطبان خود را بشناسيد.
رابط هاي تلفن همراه ممكن است در مقايسه با رايانه هاي روميزي ساده شوند ، اما آنها به همان اندازه (اگر نه بيشتر) باعث حواس پرتي مي شوند. اگر مي خواهيد پيام شما از سر و صدا عبور كند ، بايد
بدانيد چه نوع پيام هايي براي كاربران ايده آل شما جذاب است. همچنين بايد بدانيد كه كاربران ايده آل شما به كدام كانال ها و ناشران سرازير مي شوند.
كدام كانال ها و قالب هاي تبليغاتي متناسب با بودجه شما هستند.
اگر چند تبليغ درون برنامه اي كار مي كنند ، بودجه خود را بر روي تبليغات نمايش داده شده در نيويورك تايمز متزلزل نكنيد.
پيگيري و گزارش خود را آماده كنيد
بازاريابان مبتني بر داده عاشق تبليغات اپليكيشن فروشگاهي هستند. تركيبي از هنر و علم است. با پيشرفت هنر و توسعه خلاق ، علم نياز به تعداد زيادي از مشتريان دارد. به ندرت مي توان كسيرا پيدا
كرد كه بتواند هر دو جنبه را مديريت كند. اما ما ابزارهايي داريم كه مي تواند هرگونه نقص در مهارت هاي تيم شما را جبران كند.
خلاقيت به خرج دهيد
خلاقيت موثرترين اهرم شما براي بهبود عملكرد است. به خصوص اكنون كه فيس بوك و گوگل بطور موثر مناقصه و بودجه بندي روزانه را در دست گرفته اند. ما همچنين خريد رسانه اي را با بهبود الگوريتم
هاي يادگيري ماشين ساده كرديم. در نتيجه ، تبليغ كنندگان براي دستيابي به موفقيت به خلاقيت برتر نياز دارند و شركاي با تجربه فيس بوك و گوگل مي توانند آن را ارائه دهند.
از الگوريتم هاي بهينه سازي استفاده كنيد
فيس بوك و Google UAC الگوريتم هاي بهينه سازي آن را بهبود بخشيده اند. در ماه هاي اخير به حدي كه تبليغ كنندگان در هر اندازه اي مي توانند بدون تبديل شدن به متخصصان تبليغات اجتماعي به الگوريتم
هاي پيشرفته بهينه سازي دسترسي داشته باشند. هر دو شركت جديد و تأسيس شده مي توانند تكرارپذيرترين جنبه هاي مديريت كمپين را به صورت خودكار انجام داده و به نتايج مالي قابل مقايسه اي
دست يابند.
6 مزيت برتر اپليكيشن فروشگاهي و اينكه چرا كسب و كار شما به آن نياز دارد
[caption id="attachment_1375" align="alignright" width="300"] مزيت برتر اپليكيشن فروشگاهي[/caption]
مزاياي تجارت الكترونيكي را نمي توان در دو كلمه توصيف كرد ، اما همه آنها با ايده بهترين روش براي هر مشتري به صورت جداگانه متحد شده اند. اين هدف با موارد زير محقق مي شود:
- عملكرد سريعتر
برنامه هاي كاربردي اجازه مي دهند عمليات را يك و نيم سريعتر از سايت هاي تلفن همراه انجام دهند ، زيرا اطلاعات را به صورت محلي ذخيره مي كنند و از چارچوب ها بسيار سريعتر از جاوا اسكريپت
در بخشي از سايت ها استفاده مي كنند. بهترين اپليكيشن فروشگاهي به كاربران امكان مي دهد محصولات را مشاهده كرده و به سبد خريد به صورت آفلاين اضافه كنند ، كه باعث مي شود آنها از وب
سايت هاي تجارت الكترونيك راحت تر بوده و براي خريداران جذاب تر باشد.
- در دسترس بودن
با فعال كردن مشتريان براي دسترسي به برنامه شما از هر دستگاهي ، تجارت پيشرفت قابل توجهي را تجربه مي كند ، زيرا خريدها در هر كجا و در هر زمان انجام مي شود. ويژگي هاي تلفن همراه
مانند خريد با يك كليك ، اعلان هاي فشاري و پرداخت آسان از هر شانس خريد حداكثر استفاده را مي كند.
- شخصي سازي
M-commerce مي تواند داده هاي شخصي بيشتري را در مقايسه با سايت ها جمع آوري كند ، كه تعداد فرصت هاي ارائه محتواي شخصي شده را افزايش مي دهد. با استفاده از داده هاي مربوط به
مكان ، سن و علايق مشتري ، كيفيت رويكرد فردي و رشد CX را بهبود خواهيد بخشيد. بنابراين ، مشتري كه در جلسه بعدي به دنبال پيراهن قرمز بود ، تبليغاتي از پيراهن هاي دقيقاً قرمز در صفحه
اپليكيشن فروشگاهي اصلي مشاهده مي كند كه منجر به خريد بيشتر و بر اين اساس افزايش سود شما مي شود.
- هم افزايي با سخت افزار دستگاه
آنچه وب سايت ها از آن محروم هستند - اسكن كدهاي QR با دوربين ، جستجوي فروشگاه هاي نزديك با GPS و خريد با ميكروفون ، - برنامه ها مي توانند مستقيماً به نفع تجارت انجام دهند. سخت
اپليكيشن فروشگاهي افزار دستگاه مي تواند براي هزاران هدف استفاده شود ، در حالي كه توانايي سايت براي تعامل با سخت افزار بسيار محدود است.
- تقاضاي بالا
به گفته Statista ، سهم تجارت الكترونيكي در ايالات متحده تا سال 2021 بيش از 53 درصد از فروش تجارت الكترونيك خواهد بود. با توجه به اينكه بيش از 60 درصد از مشتريان آمريكايي هنگام خريد از
تلفن همراه استفاده مي كنند ، تقاضاي بيشتري براي برنامه هاي تلفن همراه نسبت به وب سايت ها وجود دارد.
- صرفه جويي در فرصت ها
اگر يك اپليكيشن فروشگاهي راه اندازي كنيد ، مي توانيد در مواردي كه در موارد ديگر ذخيره قابل توجهي صرفه جويي نمي شود ، صرفه جويي كنيد. بسته به مدل كسب و كار شما ، ممكن است
اپليكيشن فروشگاهي يك نقطه فيزيكي براي فروشگاه پول خرج نكنيد ، اما فقط يك انبار با كالا داشته باشيد.
چگونه يك اپليكيشن فروشگاهي توسعه ندهيم؟
احتمالاً صدها دليل وجود دارد كه اپليكيشن فروشگاهي چگونه بايد ساخته نشود. برخي از رايج ترين دلايل عبارتند از:
- فشار آوردن به تغييرات دشوار مي شود - مهم نيست كه تغيير چقدر كوچك است ، فشار آوردن به آن در اين برنامه دشوار مي شود. زمان زيادي طول مي كشد تا توسعه شما اين برنامه را حتي براي اپليكيشن فروشگاهي كوچكترين تغييرات تغيير دهد
- گاهي اوقات نمي توان فهميد كه چه چيزي باعث عملكرد ضعيف كل برنامه شما مي شود
- اين برنامه از تعداد مشخصي از كاربران مقياس نمي گيرد
- حتي اگر مقياس پذيري نيروي بي رحم شما باشد ، 10 برابر هزينه اي كه بايد باشد به دست مي آيد
- تيم توسعه دهنده نمي تواند آزمايش را به راحتي پياده سازي كند. حتي اگر مي خواهيد TDD ، ATDD يا BDD را دنبال كنيد ، نمي توانيد ، زيرا تست هايي كه توسعه دهندگان شما مي نويسند نمي توانند اپليكيشن فروشگاهي كل پايگاه كد را پوشش دهند
- اگر يكي از عملكردها كار نكند ، مي تواند كل برنامه را از بين ببرد
- اگر سرويس شخص ثالث خراب شود ، مي تواند كل برنامه شما را خراب كند
- شما مجبور خواهيد شد همه كارها را به يك زبان ، يك نسخه انجام دهيد و تقريباً بايد از همان كتابخانه ها استفاده كنيد. شما نمي توانيد از يك اكوسيستم متنوع استفاده كنيد
- پايگاه داده شما خراب مي شود ، كاربران متوجه مي شوند كه تخفيف فروش فوري كه او به تلوزيون اعمال كرده است ديگر معتبر نيست
- عملكرد جستجو ضعيف است زيرا بايد اطلاعات را از يك پايگاه داده واحد كه با افزايش استفاده از پلتفرم تجارت الكترونيك بسيار بزرگ مي شود ، بيرون بياوريم.
- تنها چيزي كه به آن تكيه مي كنيد تعداد ثابت سرورهايي است كه براي تحويل هدف يا بيش از حد برآورد شده يا دست كم گرفته شده اند. براي مديريت بارهاي بيشتر ، بايد سرورهاي بيشتري را به صورت دستي اضافه كرده و در صورت نوسان بار آنها را حذف كنيد. اين كار زمان بر و بسيار سرمايه بر است.
نتيجه
يك اپليكيشن فروشگاهي مي تواند يكي از بهترين راه هاي توسعه كسب و كار باشد. بنابراين با طراحي يك اپليكيشن فروشگاهي قدم در راه هاي جديدي بذاريد. براي موفقيت يك شركت در تجارت امروز ،
يك اپليكيشن فروشگاهي تلفن همراه يك ضرورت مطلق است. هنگام ايجاد و طراحي يك برنامه ، بايد شريكي را پيدا كنيد كه بتواند با شما همكاري كند تا روياي شما را به واقعيت تبديل كند.